Wszystkie zdjęcia PINKO (Dom Mody Klif)
Pozornie wielka moda i sport nie mają ze sobą wiele wspólnego. Na ogół wysmakowane, warstwowe i dekoracyjne stylizacje oglądane na wybiegach są zaprzeczeniem luzu i wygody nierozerwalnie związanych z aktywnym trybem życia. Jednak, jak się okazuje, granice zaczęły mocno się zacierać. Zwłaszcza teraz, kiedy nawiązania do elitarnych dyscyplin sportowych stały się elementem obowiązkowym prawie każdej kolekcji utrzymanej w wiosennych trendach.
Początki tendencji można było zauważyć już w zeszłorocznych propozycjach projektantów. Zainspirowani letnią olimpiadą w Londynie w linie pret-a-porter umiejętnie wplatali oddychające tkaniny dotychczas stosowane do produkcji odzieży sportowej, sięgali po wyraziste barwy (podstawowe albo fluorescencyjne) oraz swobodne proste fasony oversize. Wiosną moda ta będzie jednak jeszcze silniejsza. Stylowe ubrania pełne odniesień do golfa, baseballu, tenisa czy nawet joggingu można było podziwiać podczas największych pokazów m.in. u Helmuta Langa, Missoni czy Jonathana Williama Andersona. Polscy designerzy nie zostali w tyle. Joanna Startek, Herzlich Willkommen, Jakub Pieczarkowski czy Hyakinth podczas ostatniego tygodnia mody w Łodzi także udowodnili, że w głowie mają sport.
Patrizia Pepe (Centrum Handlowe Klif Gdynia, Dom Mody Klif)
Co z wybiegów przeniesie się na ulice: nonszalanckie czapki i kurtki- baseballówki, duże tenisowe daszki, koszulki z siatkowych czy przezroczystych tkanin (najlepiej w pastelowych lub neonowych odcieniach), sportowe nadruki, sukienki niczym te prosto z kortu, elastyczne topy i body oraz prawdziwy hit sezonu – plecaki (z przezroczystych tkanin, pleksi czy złota!).
1, 2, 5, 8 PINKO (Dom Mody Klif) 3 New Look (Centrum Handlowe Klif Gdynia) 4 Adidas Stella McCartney (Centrum Handlowe Klif Gdynia) 6 Karen Millen (Centrum Handlowe Klif Gdynia) 7 Cubus (Centrum Handlowe Klif Gdynia) 9 SIMPLE (Centrum Handlowe Klif Gdynia, Dom Mody Klif) 10 Patrizia Pepe (Centrum Handlowe Klif Gdynia, Dom Mody Klif)
Niech zainspiruje was styl projektowania Stelli McCartney (która wprowadziła sportowy styl na salony i zrobiła z tego swój znak rozpoznawczy) albo Rene Lacoste, który swoja fascynację tenisem przeniósł do świata mody, tworząc jedną z bardziej rozpoznawalnych dziś luksusowych marek.